piątek, 5 grudnia 2014

Książki mojego dzieciństwa - Przygody kota Filemona

Autor: S. Grabowski, M. Nejman
Wiek: 3+
Ocena: 3+

Piękne,klasyczne wydanie zbiorowe trzech części przygód sympatycznych kotów, znanych nam, rodzicom, z dobranocek:)
Książka napisana lekko, wesoło, śmiesznie. Niestety, opisy dawnych domów, sprzętów, adekwatne do nich nazewnictwo i słownictwo często wymagają wyjaśnienia (izba, zapiecek itp).
Co mnie drażniło, to mało tolerancyjne traktowanie Filemona przez Bonifacego. Epitety w stylu: głupi jesteś, zwroty: wstydź się itp. Mojemu dziecku to nie przeszkadzało i nie psuło radości z lektury, ja jednak jestem mocno przewrażliwiona na punkcie tego rodzaju przekazów płynących z lektur dla maluchów. Mam jednak świadomość tego, że w czasach, gdy powstał Filemon ten styl pisania był na porządku dziennym;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz