wtorek, 29 października 2013

O wróbelku Elemelku

Autor: Hanna Łochocka
Wiek: 4+
Ocena: 2

Książkę pamiętałam ze swojego dzieciństwa, ba, znam na pamięć jej fragmenty. Sięgnęłam więc w bibliotece, by po raz kolejny pokazać dziecku klasykę. Jakież było moje zdziwienie, kiedy zaczęłam czytać...
Na pewno inaczej odbierałam opowieści o Elemelku jako dziecko, inaczej teraz. Na pewno na inne wartości zwracałam uwagę kiedyś i dziś.
Niestety, to, co przeczytałam, zniechęciło mnie zupełnie i kazało jak najszybciej książkę odłożyć.
Z psychologicznego punktu widzenia książka jest totalną porażką! Elemelek ma różne przygody, z reguły przykre, co chwila zalicza jakąś "wpadkę". Jak reaguje na to otoczenie? Śmieje się z biednego ptaszka, wytyka palcami, drwi z niego:( Co więcej, Elemelek ma wciąż wymierzane kary!!!
Nie są to zachowania, zasady i wartości, które chciałabym wpajać mojemu dziecku...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz