poniedziałek, 17 lipca 2017

"Wyspa mojej siostry"

Autor: Katarzyna Ryrych
Wydawnictwo: Literatura
Wiek: 10+




Przyznam, że mocno zmyliła mnie okładka książki. Patrząc na nią, byłam przekonana, że to prosta opowieść dla młodszych czytelników. Jakież było moje zaskoczenie, gdy zaczęłam czytać!
Napisana jest z punktu widzenia Marysi, młodszej siostry Pippi. Zaczyna się wzruszającym listem. Pippi jest niezwykła. Inna. Niepełnosprawna. Nie umie czytać ani pisać. Żyje na "bezludnej wyspie", na którą nikt nie umie dotrzeć, by się z nią komunikować. Za to dla Marysi jest całym światem, opoką. Jednak młodsza dziewczynka zaczyna dorastać, inaczej patrzeć na życie. W pewnym momencie rodzina staje przed trudną decyzją, gdyż ciągła opieka nad Pippi staje się coraz bardziej kłopotliwa.
Autorka porusza trudny temat w naprawdę piękny, ciepły sposób. Jednak zdecydowanie jest to powieść dla starszych dzieci. Nie bez powodu otrzymała nagrodę w II Konkursie Literackim im. Astrid Lindgren w kategorii wiekowej 10-14 lat.
Napisana jest poetyckim, śpiewnym wręcz językiem. Bardzo ładnie wydana. Wzruszająca do ostatniej strony...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz