czwartek, 22 czerwca 2017

Wakacyjne plany książkowe


Już od wielu lat nie czułam tak zbliżających się wakacji, jak w tym roku! Mam wrażenie, jakbym cofnęła się w czasie, do swojego dzieciństwa, do nastolatkowych lat, kiedy to w czerwcu powietrze pachniało akacjami, lipami i różami. Kiedy czekało się na ten ostatni dzień, by wypakować z szafek wszystkie podręczniki i zeszyty po całym roku ciężkiej pracy. Kiedy pod koniec czerwca czuło się już ten powiew wolności, odliczało dni do momentu, w którym po 10 miesiącach znów nic-nie-trzeba-robić! Kiedy u progu wakacji układało się stosik wymarzonych książek na wakacje, tych wszystkich, na które brakowało czasu zajętego czytaniem lektur szkolnych. Kiedy długie, letnie już wieczory, przynosiły orzeźwiające po upalnym dniu powietrze i zachęcały do czytania aż do nocy!
Dokładnie tak się poczułam w tym roku.

Oczywiście wiem, że TAKIE wakacje to nierealne marzenie. Czasy nastolatkowe minęły już bardzo dawno, urlop w pracy trwa niestety tylko dwa tygodnie, od gotowania i sprzątania jeszcze trudniej mieć wolne;)
A jednak dałam się porwać nostalgicznym wspomnieniom przeplatanym  marzeniami i u progu wakacji zgromadzić stosik książek dla mojego już wcale nie tak małego 9-latka. A że sam jeszcze za dużo czytać nie lubi, czekają nas długie wieczory wspólnej lektury na hamaku czy leżaku! Tym uważniejszy mój wybór, bym i ja miała z tej lektury jak najwięcej przyjemności;)
Coś w tym jest, że na wakacje z reguły wybiera się powieści lekkie, przyjemne i pełne przygód. Najlepiej takie, których akcja toczy się również latem, gdyż wtedy łatwiej wczuć się w klimat czytanej książki. Postanowiłam namówić mojego współczytacza na powrót do przygodowych powieści mojego dzieciństwa! Mam nadzieję, że klasyka spodoba się i jemu, że i on zapamięta pewne tytuły na długie lata!
Z półki zdjęłam i odkurzyłam "Wakacje z duchami", które choć momentami są ciut straszne, jednak fascynują niesamowitymi przygodami trójki przyjaciół spędzających wakacje w leśniczówce.
Być może uda nam się już przeczytać którąś z części "Pana Samochodzika"?
A na pewno wyruszymy w podróż autostopem z niezapomnianym Dudusiem i jego akuratnym kuzynem! "Podróż za jeden uśmiech" to lektura obowiązkowa, mam nadzieję, że mój współtowarzysz letniego czytania już do niej dorósł!
U progu wakacji trafiła też do nas jedna nowość - "Wyspa mojej siostry" Katarzyny Ryrych. Sądząc z opisu, to piękna opowieść o niepełnosprawności. Książka zdobyła I miejsce w Konkursie Literackim im. Astrid Lindgren.
Mam nadzieję, że to będą fajne wakacje, także czytelniczo:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz