poniedziałek, 18 listopada 2019

"Wierzbowa 13" Natalia Usenko, Danuta Wawiłow

Wiek: 5+


Gdy byłam całkiem  mała, mieszkałam w starej kamienicy. Bawiłyśmy się wtedy z przyjaciółką "w windę"- stawałyśmy we wnęce na klatce schodowej i udawałyśmy, że jedziemy windą na górę. Gdy trochę podrosłam i przeprowadziłam się z rodzicami do nowego wieżowca, poznałam całkiem inny klimat-klatki schodowej w bloku;)
W ogromnym, długim  bloku przy ulicy Wierzbowej 13, dzieją się różne dziwne rzeczy. W windzie straszy, w mieszkaniach wieje silny wiatr mimo, że na zewnątrz jest całkiem spokojnie.
A to wszystko dlatego, że kiedyś na miejscu bloku była wieś Wierzbowo, zamieszkana nie tylko przez ludzi, ale i różnego rodzaju diabliki, strzygi, kręćki, nocnice i rusałki. Gdy wieś wyburzono, a na jej miejscu postawiono blok, wszystkie stwory musiały się do niego przeprowadzić. Teraz wyją w kominie, straszą dzieci i gaszą światło w windzie. Ale mimo to są bardzo sympatyczne :)
Książka składa się z dwóch części. Pierwsza, autorstwa dwóch pań: Natalii Usenko i Danuty Wawiłow, to opowieści o mieszkańcach bloku przy ulicy Wierzbowej 13 i ich dziwnych przygodach. Druga, napisana już tylko przez panią Usenko, to przeróbki znanych bajek. Tym razem bohaterami są sąsiedzi z Wierzbowej:) Przeczytamy Bajkę o Strasznej Pisance, opowieść o Babci Ali i czterdziestu złodziejasach, o Królewnie w śpiworze itd:)
Opowieści z Wierzbowej są bardzo zabawne, ubarwione świetnymi ilustracjami. Czyta się je z wielką przyjemnością. Zwłaszcza dzieci znające windy z własnego doświadczenia będą miały sporo radości z tej lektury:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz