sobota, 14 maja 2016

Pilot i ja

Autor: Adam Bahdaj
Wydawnictwo:  Literatura
Wiek: 4+
Ocena: 3

Waluś zawsze marzył, żeby być pilotem. Pewnego dnia zabiera pod nieobecność siostry zabiera jej blok rysunkowy i maluje samolot, a w nim pilota. Nagle pilot ożywa, silnik samolotu zaczyna warczeć! Zadziwiony Waluś wyrusza w pełną przygód podróż z pilotem do cioci mieszkającej w Olsztynie. Gdy już docierają na miejsce, chłopiec nagle...budzi się.
Ogólnie pomysł jest ciekawy, bazuje na dziecięcej wyobraźni. Jednak bardzo nie podoba mi się sposób odzywania się pilota do chłopca. Rozumiem, że książeczka została napisana w latach 60-tych poprzedniego wieku, kiedy to zupełnie inaczej traktowano dzieci, ale dziś bardzo mi zgrzyta...
Książeczka jest przeznaczona raczej dla małych dzieci, przedszkolaków. Wg mnie włączenie jej do kanonu lektur dla II klasy nie jest dobrym pomysłem, gdyż treść jest zbyt infantylna dla 8-9-latków. Jedyne, co przemawia za tym przyporządkowaniem jest ilość tekstu, możliwa do samodzielnego czytania.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz