czwartek, 2 czerwca 2016

Książki mojego dzieciństwa - Dzieci z Bullerbyn

Autor: Astrid Lindgren
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Wiek: 4+
Ocena: 5+


Jejku jejku, jak to się stało, że "Dzieci z Bullerbyn" jeszcze tu nie witały???
Czy znajdzie się ktoś, to nie zna Lisy, Britty, Anny, Lassego, Bossego i Ollego? Kto nie zaśmiewał się z ich tak zwyczajnych, a jednak całkiem nadzwyczajnych przygód?
Pamiętam, że to była pierwsza "dorosła", gruba książka, jaką w I klasie wypożyczyłam ze szkolnej biblioteki i przeczytałam samodzielnie. Właśnie to wydanie Naszej Księgarni, mała książeczka w żółtej, twardej okładce, do której mam sentyment do dziś! Zachwyciłam się nią i to uczucie nadal mi towarzyszy.. Po wielu latach spodobała się również moim synom, także nie zliczę, ileż razy ją czytałam! Zajmuje ważne miejsce na naszej półce:)
Książka jest niesamowicie ciepła, przyjazna. Autorka opowiada o codziennym życiu mieszkańców malutkiej osady Bullerbyn, w której były tylko trzy zagrody: Północna, Środkowa i Południowa. Gdy dzieci wychylają się z okien swoich pokoików, mogą prawie dosięgnąć okien sąsiadów. Bawią się, uczestniczą w codziennym życiu wioski, chodzą do szkoły. Jednak gdy wszystko robi się razem, jest to o wiele weselsze!
Uwielbiamy również film, który powstał na podstawie książki. Każda wizyta w Bullerbyn powoduje, że człowiek chciałby być znów dzieckiem, tak szczęśliwym i beztroskim jak Lisa i jej przyjaciele!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz